اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۲۶۵۶۲

جام تختی مبانی انتخاب فرنگی‌کاران برای حضور در قهرمانی آسیا

جام تختی مبانی انتخاب فرنگی‌کاران برای حضور در قهرمانی آسیا
بر اساس اعلام کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی عملکرد کشتی‌گیران در جام تختی مبانی انتخاب و حضور آنها در مسابقات قهرمانی آسیا در سال 2018 خواهد بود.
۱۶:۰۰ - ۲۳ دی ۱۳۹۶
وانانیوز|

رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی که امسال به عنوان یکی از تورنمنت‌های حائز اهمیت و دارای رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی انتخاب شده است، روزهای 5 و 6 بهمن به میزبانی ماهشهر برگزار می‌شود. این مسابقات که در سال‌های گذشته به صورت تیم به تیم برگزار می‌شد با توجه به انتخاب به عنوان رنکینگ اتحادیه جهانی امسال به صورت انفرادی برگزار خواهد شد که تیم ایران می‌تواند در هر وزن حداکثر 3 کشتی‌گیر را به میدان بفرستد.

بر اساس اعلام کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی عملکرد کشتی‌گیران در جام تختی مبانی انتخاب و حضور آنها در مسابقات قهرمانی آسیا در سال 2018 خواهد بود.

علی اشکانی، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در این خصوص گفت: جام تختی به عنوان نخستین تورنمنت بین‌المللی پیش از رقابت‌های قهرمانی آسیا در انتخاب نفرات ما برای حضور در ترکیب تیم ملی اهمیت بالایی دارد؛ یعنی در واقع تیم اعزامی به قهرمانی آسیا از نفرات موفق و برتر جام تختی بیرون خواهد آمد.

به گزارش فارس، پس از آنکه اتحادیه جهانی کشتی از طرح رنکینگ سیستم کشتی‌گیران، برای حضور در رقابت‌های جهانی و در نهایت المپیک 2020 توکیو خبر داد، فدراسیون کشتی ایران، موفق شد مسابقات بین‌المللی جام تختی را بعنوان یکی از مطرح‌ترین و قدیمی‌ترین تورنمنت‌های بین‌المللی دنیا، از سال 2018 میلادی، در طرح رنکینگ سیستم و سیستم سیدبندی قرار دهد.

با توجه به اعلام اتحادیه جهانی در هر رشته کشتی آزاد، فرنگی و زنان 4 تورنمنت به عنوان طرح سیستم رنکینگ کشتی‌گیران در کشورهای مختلف (هر تورنمنت یک کشور) برگزار می‌شود که رقابت‌های کشتی فرنگی جام تختی نیز یکی از رقابت‌هاست و نتایج کشتی‌گیران در این تورنمنت‌ها در امتیاز بندی نهایی آنها برای مسابقات جهانی 2018 مجارستان لحاظ خواهد شد.

بر این اساس به کشتی‌گیران اول تا پنجم هر وزن حاضر در جام تختی به ترتیب 8، 6، 4 و 2 امتیاز در طرح سیدبندی اتحادیه جهانی تعلق می‌گیرد. امتیازات کسب شده در هر سال برای معرفی برترین کشتی‌گیران سال در هر وزن، شامل حضور در رقابت‌های جهانی، قاره‌ای و 8 تورنمنت بین‌المللی مذکور سالیانه محاسبه شده و در ابتدای هر سال میلادی مجدداً امتیازات از صفر محاسبه می‌گردد. در پایان هر سال بهترین کشتی‌گیران براساس این امتیازات معرفی می‌شوند.

اتحادیه جهانی کشتی، 8 تورنمنت بین‌المللی در قاره‌های آسیا، آفریقا، آمریکا و اروپا را در این طرح قرار داده است که جام تختی یکی از این مسابقات است.

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین